Pięć sposobów na usprawnienie biznesu dzięki wykorzystaniu technologii Inteligentnych Sieci

Pięć sposobów na usprawnienie biznesu dzięki wykorzystaniu technologii Inteligentnych Sieci

  „Inteligentne rozwiązania” jest często używanym określeniem w wielu branżach, a branża kablowa nie jest inna. Inteligentne węzły i wzmacniacze optyczne oraz dedykowane oprogramowanie do zarządzania mogą przynieść znaczące korzyści dzięki zmniejszeniu kosztów operacyjnych i wydłużeniu czasu dostępności usług. Możesz poprawić zadowolenie klientów, poświęcając mniej czasu na konserwację sieci - wystarczy, że wykorzystasz urządzenia, w których tradycyjne moduły wkładek zostaną zastąpione przez elektryczne elementy sterujące i wzmocnione inteligentnym oprogramowaniem, które sprawi, że urządzenia będą się same regulować, automatycznie konfigurować i zdalnie sterować.

Oprócz tego, że są to najnowocześniejsze urządzenia HFC i Remote PHY, inteligentne urządzenia sieciowe działają jako sondy pomiarowe 24/7 w sieci telewizji kablowej. Nieustannie mierzą jakość sygnału, który przez nie przechodzi, przekazują informacje o swoim statusie, a nawet odpowiednio dostosowują się do aktualnych parametrów. Dzięki dwukierunkowej komunikacji między urządzeniami i oprogramowaniu do zarządzania, która jest możliwa dzięki jednostce transpondera, możesz uzyskać dokładny widok stanu sieci i dokonać  zdalnych regulacji  urządzeń bez konieczności fizycznego ich odwiedzania. Poniżej przedstawiamy pięć sposobów, dzięki którym można przekształcić te funkcjonalności w znaczne korzyści biznesowe.

1) Do 60% mniej kosztów związanych z wyjazdem serwisowym

Kluczową kwestią w zarządzaniu i utrzymywaniu sieci jest to, że problemy z siecią mogą być trudne do zlokalizowania. Aby rozwiązać problem, operatorzy muszą przejść przez skomplikowane diagramy sieciowe pokazujące, gdzie każdy element jest zainstalowany lub, w najgorszym przypadku, technicy muszą fizycznie znaleźć problem w terenie, jeżdżąc z jednego urządzenia do drugiego. Powoduje to spowolnienie usług serwisowych, prowadzi do wyższych kosztów napraw i przenosi klientów na ścieżkę potencjalnie prowadzącą do rezygnacji [1].

Chociaż informacje o stanie elementów sieci są podstawową cechą wielu systemów zarządzania siecią, często nie dostarczają dokładnych informacji na temat tego, gdzie fizycznie znajdują się te elementy. Z drugiej strony, inteligentne urządzenia sieciowe mogą być wykorzystywane do sprawdzania, gdzie zakłócenia wpływają do sieci i jakie są ich obszary oddziaływania. Oprogramowanie do zarządzania może dołączać szczegółowe informacje przestrzenne do każdego urządzenia i, gdy nadejdzie informacja z urządzenia na którym wystąpiły zmiany parametrów sieci, pokazuje jego dokładną lokalizację na mapie.

Doświadczenia z przeprowadzonych badań wskazują  [2], że można uniknąć do 60% kosztów związanych z wyjazdem serwisowym, wiedząc dokładnie, gdzie się udać, aby naprawić problem. Proces konserwacji można jeszcze usprawnić, korzystając z funkcji zdalnego zarządzania i funkcji automatycznych udostępnianych przez inteligentne sieci - co przynosi nam kolejną korzyść: wykorzystanie technologii do poprawy zadowolenia klientów.

2) 30% mniej zgłoszeń od abonentów i połączeń z obsługą klienta

Niezawodność sieci jest jednym z najbardziej wpływowych czynników powodujących niezadowolenie klienta w branży telewizji kablowej. Wolne łącza i przerwy w dostępie do usług szybko powodują eskalację liczby wezwań pomocy technicznej, a niezadowolenie prawdopodobnie prowadzi do rezygnacji z usług, jeśli sprzyjają im negatywne interakcje z działem pomocy technicznej [1]. Z tego powodu niezwykle ważne jest, aby dział pomocy wiedział, co się dzieje w sieci i jest w stanie pomagać klientom sprawnie i proaktywnie.


Oprogramowanie do zarządzania Inteligentnymi Sieciami może dostarczyć potrzebnych informacji z poziomu urządzenia i pomóc w szybkim i skutecznym rozwiązywaniu problemów. Ponadto, inteligentne urządzenia sieciowe posiadają funkcję automatycznego tłumienia / wyłączania kanału zwrotnego w przypadku wystąpienia ingressu, która pozwala na segregację uszkodzonych segmentów sieci do czasu naprawienia, ograniczając w ten sposób obszar sieci w którym występują zakłócenia. Zwiększając pozytywne wrażenia klientów, można uniknąć nawet 30% wszystkich połączeń z klientami i zgłoszeń, dzięki działaniom zapobiegawczym i poprawie niezawodności sieci. [2]

3) Do 20% redukcji w zużyciu energii

Większość poboru mocy aktywnego sprzętu sieciowego CATV występuje w module wzmacniacza, odnosząc się do typowego komponentu hybrydowego w stopniu wyjściowym węzła optycznego lub wzmacniacza. Inteligentne węzły i wzmacniacze wprowadzają kilka innowacji do kontrolowania zużycia energii, w tym zdalnie regulowane poziomy wydajności, a także autonomiczne i oparte na obciążeniu dostosowanie wydajności. Są one oparte na prostym pomyśle oszczędzania energii poprzez dostosowanie prądu polaryzacji w module wzmacniacza zgodnie z rzeczywistą wydajnością.

Chociaż węzły i wzmacniacze są zaprojektowane i obsługiwane w celu spełnienia ich specyfikacji przy pełnym obciążeniu 1,2 GHz, w rzeczywistych sieciach w większości wypadków nie wykorzystywane są ich maksymalne możliwości. W takich przypadkach, moduł wzmacniacza może działać przy niższym prądzie polaryzacji, co prowadzi do mniejszego zużycia energii. Pozwala to zaoszczędzić do 30% energii zużywanej przez moduł wzmacniacza, co z kolei może zmniejszyć całkowite zużycie energii w sieci nawet o 20%. [3]

4) 100% mniej sezonowych wizyt serwisowych

Przy stale rosnącym zapotrzebowaniu na przepustowość operatorzy sieci szerokopasmowych muszą dużo inwestować zarówno w nowy sprzęt sieciowy, jak i w utrzymywanie i odnawianie swoich sieci. Więcej urządzeń oznacza częstsze operacje konserwacyjne, takie jak sezonowe wizyty w miejscach instalacji, ze względu na zmiany temperatury. Aby uniknąć regularnych wizyt w sieci, inteligentne urządzenia sieciowe mogą zmienić konfigurację i precyzyjnie dostosowywać wszystkie ustawienia. Dlatego np. zmiany temperatury nie mają wpływu na wydajność sieci, a konsumenci mogą cieszyć się niezmienna stabilnością sieci i szybkim transferem

5) Dłuższy czas pracy sieci i znaczne oszczędności czasu i pieniędzy

Ogólny wpływ inteligentnych sieci na utrzymanie sieci jest znaczny. Doświadczenia naszych klientów pokazują, że technologia umożliwia średnio 30-minutowy szybszy czas naprawy problemów z zakłóceniami typu ingress i CPD, podczas gdy poważne przerwy w obszarze węzła są krótsze o 150 minut. [2] Skalowany na cały poziom sieci, wzrost czasu dostępności usługi jest niezwykły, podobnie jak korzyści finansowe.

Według naszych badań w Europie przejście na inteligentną architekturę sieci w przypadku operatora o wielkości 120 000 użytkowników może przynieść oszczędności operacyjne w wysokości blisko 10 milionów euro (11,5 miliona USD) w ciągu 15 lat, zmniejszając w ten sposób łączny koszt całkowity o ponad 50 %. Dla dużej sieci 1,2 miliona użytkowników oznacza to oszczędności w wysokości prawie 100 milionów euro (115 milionów USD) w ciągu 15 lat. [2] W obszarach o niższej gęstości zaludnienia i bardziej rozproszonych sieciach liczby te mogą być nawet wyższe.

Jeśli chcesz porozmawiać o naszych rozwiązaniach i ich zaletach, skontaktuj się z biuro@teleste.com.

Możesz również odwiedzić stronę  www.teleste.com, aby uzyskać więcej informacji.

Referencje:
1. Purmonen, Arttu (2017). Analiza klientów przed rezygnacją z telewizji kablowej - Customer Pre-churn Analysis of the Cable Television Industry  (oficjalny dokument firmy Teleste Corporation).
2. Purmonen, Arttu (2017). Inteligentne narzędzia zwiększające czas pracy w instalacji HFC - Intelligent Tools to Increase Uptime in the HFC Plant (oficjalny dokument firmy Teleste Corporation).
3. Teleste Corporation (2018). Adaptive Power Challenge, Make sense, Solution description: https://www.adaptivepowerchallenge.com/en/solutions/make-sense/ (dostęp do lipca 2018).

Hanno Narjus
CEO of Teleste Intercept, SVP Network Products for Teleste

Hanno Narjus ma ponad 30-letnie doświadczenie w branży ICT, w tym w komunikacji mobilnej, stacjonarnych sieciach szerokopasmowych oraz sieciach kablowych. Obecnie Pan Narjus jest dyrektorem generalnym Teleste Intercept i odpowiada za globalną działalność związaną z produktami sieciowymi dla Teleste Corporation. Jest także członkiem zespołu zarządzającego Teleste. Wcześniej pan Narjus zajmował szereg stanowisk kierowniczych w branży telekomunikacyjnej. Ponadto uzyskał tytuł magistra ekonomii na Uniwersytecie w Tampere w Finlandii.

 

Pięć sposobów na usprawnienie biznesu dzięki wykorzystaniu technologii Inteligentnych Sieci

Kontakt z nami

 

 

Teleste Sp. z o.o.
53-234 Wrocław,
ul. Grabiszyńska 241E

TEL. +48 71 793 77 51
biuro@teleste.com

Monika Filipczyk
TEL. +48 791 037 515
EMAIL: monika.filipczyk@teleste.com
Radek Masztakow
TEL. +48 534 037 615
EMAIL: radek.masztakow@teleste.com
Mariusz Zajdel
TEL. +48 534 037 815
EMAIL: mariusz.zajdel@teleste.com
Marcin Bagiński
TEL. +48 669 810 830
EMAIL: marcin.baginski@teleste.com

 

Ta witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z cookie.
Przeglądarka internetowa umożliwia zablokowanie plików cookie.

Zamknij [X]