DNA testuje automatyczny system kontroli ingresu firmy Teleste

https://vimeo.com/182685481 

DNA i Teleste mierzą wpływ automatycznego systemu na zarządzanie siecią operacyjną w sześciomiesięcznym okresie próbnym rozpoczętym w 2019 r.

DNA Plc jest największym operatorem kablowym w Finlandii, który ma ponad 4 miliony subskrypcji w swoich stacjonarnych i mobilnych sieciach komunikacyjnych.

 

POTRZEBY KLIENTA

Ingress(szum) jest główną przyczyną awarii usług i problemów z połączeniem internetowym w sieciach szerokopasmowych. Zazwyczaj dostaje się do sieci przez wadliwe instalacje domowe, uszkodzone kable i złącza, gniazdka ścienne i inne usterki sprzętowe. Po pojawieniu się, Ingress podróżuje w górę sieci i dotyka rosnącą do maksimum ilość abonentów zasilonych ze wspólnego węzła, powodując ich niezadowolenie z usług operatora.

Oprócz negatywnego wpływu na jakość usług, głównym problemem związanym z Ingress-em jest to, że odnalezienie jego źródła wymaga nakładu mnóstwa pracy i czasu. Podczas kiedy centrum operacyjne jest w stanie szybko zlokalizować szum do pojedynczego węzła optycznego to problem w terenie jest bardziej skomplikowany. Technik szukając źródła problemu, następnie musi odwiedzić wiele wzmacniaczy i rozgałęźników - tylko po to, aby dowiedzieć się w wielu przypadkach, że wadliwy element łańcucha znajduje się za zamkniętymi drzwiami w lokalu abonenta. Powoduje to, że rozwiązywanie problemów z Ingresem jest powolne i czasem wymaga wielu interwencji co w skali roku generuje ogromne koszty.

Aby zastosować nowe podejście do walki z Ingresem, fiński operator DNA postanowił ocenić funkcję automatycznego wykrywania Ingress-u SmartRIS Teleste w swojej sieci w południowej Finlandii. Podczas sześciomiesięcznego okresu próbnego rozpoczętego w 2019 r. DNA i Teleste zmierzyły wpływ inteligentnego systemu na szybkość detekcji i lokalizacji tego problemu w sieci kablowej. Celem jest zebranie rzeczywistych i porównywalnych danych na temat skuteczności wykorzystania takiego systemu do poprawienia jakości usług.

 

ROZWIĄZANIE DLA POTRZEB KLIENTA

SmartRIS to proces automatyzacji działający na serwerze Argus Teleste. Do pomiaru i lokalizacji Ingress-u, wykorzystuje wbudowany analizator kanału zwrotnego i funkcje przełączania w inteligentnych węzłach i wzmacniaczach Teleste. Po otrzymaniu alarmu, SmartRIS poszukując źródła ingresu, rozpoczyna proces oparty na iteracji. Zaczynając od węzła optycznego, następnie przechodząc przez kolejne wzmacniacze, aktywuje przełączniki jeden po drugim, aż do znalezienia ostatniego skutecznego przełącznika eliminującego skutki Ingress-u.

Proces automatycznej funkcji Ingress-switch pozwala operatorom na:

  • Szybką lokalizację miejsca w którym Ingress wchodzi do sieci
  • Kontrolowanie i izolowanie Ingress-u minimalizując ilość poszkodowanych abonentów
  • Wsparcie zespołów technicznych w szybkiej lokalizacji problemu
  • Analizę źródła problemu zamiast długotrwałym procesie jego szukania
  • Wykonywanie napraw sieci bardziej wydajnie bez zbędnego delegowania techników
  • Poprawę jakości usług, skracając przestoje spowodowane pracami naprawczymi
  • Wykorzystanie zapisanych danych SmartRIS do planowania i aktualizacji sieci

Rys.1 Ilustracja przedstawiająca Ingress na czerwono w sieci DNA

Rys.1 Ilustracja przedstawiająca Ingress na czerwono w sieci DNA

 

Aby uzyskać jasny obraz tego, w jaki sposób SmartRIS może pomóc w utrzymaniu sieci operacyjnej, test z DNA koncentruje się na pomiarze procesu pod względem niezawodności i skuteczności w identyfikowaniu problemów z usługami. Oprócz SmartRIS, w systemie CATVisor Argus NMS, test wykorzystuje inteligentne urządzenia sieciowe Teleste już zainstalowane w sieci DNA. Teleste stworzyło także dla Argusa kompleksowy model sieci na potrzeby zespołu ds. utrzymania sieci.

 

Produkty użyte w teście:

 

OSIĄGNIĘTE KORZYŚCI

Pierwsze wyniki testu pokazują dane z systemu Argus, w tym liczbę rozpoczętych wyszukiwań Ingress-u, liczbę aktywacji przełączników wykonanych przez SmartRIS, a także dane lokalizacyjne z urządzeń zainstalowanych w sieci.

Rys. 2 Rozpoczęte procesy wyszukiwania Ingress-u według wyniku.

 

Started - liczba rozpoczętych wyszukiwań w ciągu pierwszych 2,5 miesięcy okresu próbnego: 238

Finished - liczba wyszukiwań lokalizacji Ingress-u zakończonych sukcesem: 210

Cancelled - liczba wyszukiwań, w których Ingress zniknął z sieci przed jego zlokalizowaniem: 28

 

Wynik: 88% rozpoczętych wyszukiwań SmartRIS zakończyło się pomyślnie.

Rys. 3 Wyszukiwania SmartRIS według obszaru

 

Niebieski - liczba rozpoczętych wyszukiwań

Czerwony - liczba wyszukiwań lokalizacji Ingress-u zakończonych sukcesem

Żółty - liczba wyszukiwań, w których Ingress zniknął z sieci przed jego zlokalizowaniem

Area - obszar sieci lub podsieć (tutaj usunięto informacje o adresie)

  

Wynik: SmartRIS zapewnia dokładne informacje o lokalizacji, pomagając operatorom w identyfikowaniu obszarów sieci z częstymi problemami.

 Dane z DNA pokazują również, że podczas 238 wyszukiwań Ingress-u, SmartRIS wykonał 3903 operacji przełączania.

Poniżej dokładne dane:

Rozpoczęte wyszukiwania SmartRIS: 238

Aktywacje przełącznika Ingress: 3903

Aktywacje przełącznika Ingress na wyszukiwanie, średnio: 16

Rys. 4 SmartRIS pracuje 24/7. Według DNA średni czas wyszukiwania trwał 7 minut.

 

KLUCZOWE WNIOSKI:

  • Ręczna identyfikacja Ingress-u w sieci wymaga wyszukiwania i łączenia danych z kilku systemów, co jest czaso i pracochłonne. W porównaniu z pracą ręczną zautomatyzowany proces SmartRIS oszczędza znaczną ilość czasu i zasobów, ponieważ może aktywować nawet setki przełączników Ingress w ciągu minuty żeby zlokalizować źródło zakłócenia.
  • Pracujący 24/7 SmartRIS przechowuje informacje o wyszukiwaniu i ich statusie nie tylko do wglądu w czasie rzeczywistym, ale również do dalszej analizy. Operatorzy mogą dokładnie zrozumieć, co dzieje się w ich sieci przez całą dobę.
  • Dokładne dane lokalizacyjne pomagają operatorom identyfikować obszary sieci z częstszymi problemami z usługami. Informacje te można wykorzystać do ukierunkowania aktualizacji sieci i działań konserwacyjnych na obszary, w których przynoszą one największe korzyści abonentom.
  • Oprócz wyszukiwania Ingress-u, SmartRIS zapewnia również DNA dalsze możliwości jego kontroli poprzez automatyczne tłumienie. Podczas gdy proces wyszukiwania SmartRIS aktywuje i zwalnia przełączniki Ingress-u aż do ostatniego skutecznego przełącznika, automatyczne tłumienie pozostawia włączony ostatni przełącznik bezpośrednio blokujący Ingress. Zapobiega to rozprzestrzenianiu się szumu w sieci i ogranicza liczbę abonentów dotkniętych problemem do minimum.

 

 Chociaż na końcowe wyniki trzeba jeszcze poczekać to można śmiało powiedzieć, że SmartRIS już udowodnił swoją przydatność w zarządzaniu siecią operacyjną.

 

KOMENTARZE:

„Dzisiaj ludzie i społeczeństwa na całym świecie polegają na szybkich sieciach szerokopasmowych, aby pozostać w kontakcie ze swoimi przyjaciółmi i rodzinami a w wielu przypadkach aby zapewnić ciągłość działalności biznesowej. Zautomatyzowany proces kontroli dostępu pozwala nam zapewnić wysoką jakość usług świadczonych naszym abonentom, a nasza sieć będzie w stanie sprostać wymaganiom klientów w zakresie transmisji danych w każdych okolicznościach. Dla naszego personelu zautomatyzowany proces daje czas na skoncentrowanie się na zadaniach zwiększających wartość dodaną, zamiast ręcznego uruchamiania procesu kontroli dostępu ”- powiedział Mikko Nurmi, dyrektor ds. Architektury sieci i bezpieczeństwa DNA.

 

Link do filmu poniżej pokazujący istotę działania systemu:

https://vimeo.com/182685481

DNA testuje automatyczny system kontroli ingresu firmy Teleste

Kontakt z nami

 
 

Teleste Networks Sp. z o.o.
53-238 Wrocław,
ul.Ostrowskiego 30

Adres magazynu:

53-234 Wrocław,
ul. Grabiszyńska 241D

 

 

Tel. +48 71 79 00 653
biuro@teleste.com

Radek Masztakow
TEL. +48 534 037 615
EMAIL: radek.masztakow@teleste.com
Mariusz Zajdel
TEL. +48 534 037 815
EMAIL: mariusz.zajdel@teleste.com
  Magdalena Zarychta
TEL. +48 791 037 515
EMAIL:  magdalena.zarychta@teleste.com

 

 

Ta witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z cookie.
Przeglądarka internetowa umożliwia zablokowanie plików cookie.

Zamknij [X]